keskiviikko 15. tammikuuta 2014

My drawings

Natasha Bedingfield - Little too much


Okei, tää postaus onkin vähän erilainen mitä yleensä teen, mutta aihe on sitäkin läheisempi; piirtäminen. Oon ihan pikkutytöstä lähtien ollut innostunut piirtämisestä, ja piirtäny mun elämän varrella varmaan tuhansia piirrustuksia ja siitä sitten vähitellen kehittynyt. Nyt pari vuotta sitten mun innostus vähän lopahti, enkä piirtänyt kuin muutamia kertoja vuodessa. Ja koska silloin taidot olivat vähän ruosteessa niin turhautuminen oli suuri. Se taas työnsi piirtämisen takaisin johonkin nurkkaan odottamaan inspiraatiota. Nyt oon innostunu taas uudestaan koko jutusta ja halusin siks tuoda tän rakkaan harrastuksen esille tänne blogiinkin :)

piirustukset 127 1

Mulla on aika suuri tarve aina ilmaista itteäni jotenkin luovasti, ja oon tehnyt sitä piirtämällä, joskus maalaamalla , ja näiden unohtuessa kameralla kuvailemalla. Piirrän yleensä vaan sillon ku mulla on vahva inspa siitä minkälaisen kuvan haluan luoda, en tykkää että kerrotaan mitä pitää tehdä. Oon käyny kuviksessa muutaman vuoden mutten nähnyt sitä mun juttuna, en tykännyt että ei saanut tehdä niinkuin haluaa ja oli kaikkia rajoituksia tai materiaaleja joista en pitänyt.

Piirrettäessä mulla pitää aina olla tietyntasoinen haaste. Jos kuvasta on tulossa liian tylsä tai helppo, se jää kesken koska motivaatio ei riitä ja kyllästyn. Jos taas haaste on liian kova, esim erikoinen ilme, turhaudun ja jätän homman sikseen :D Oon aika perfektionisti mutta silti suht nopea piirtämään.. Ofc raapustuksissani on sillointällöin mittasuhteet vielä vähän hakusessa eikä kuva näytä malliltaan tai muuta vastaavaa, mutta siinäpähän kehityn :D Oon huomannu että se tapahtuu yllättävän nopeasti kuhan vaan jaksaa piirtää.

Aattelin näyttää teille muutaman mun realistisemmista piirrustuksista, jotkut kuvat ovat parinkin vuoden takaa mutta koska en ole piirtänytkään paljoa tänä aikana, en ole kehittynyt mitenkään nähtävästi.

piirustukset 137

Haha, tässä käytin Ryan Goslingin kuvaa mallina.. Ei ihan samannäköinen mutta ehkä jotain pientä samaa. Piirsin tämän melkeimpä tasan vuosi sitten.

piirustukset 156

Tämän haukan piirsin itseasiassa toissapäivänä hypärillä kun oli tylsää :D Tuherrukseen meni vajaa 50 min ja oon aika tyytyväinen tähän. Haukkoja ja kotkia on mun mielestä aika helppo piirtää (tai sit oon piirtäny niitä paljon?) ja ne on mun yks varma valinta jolloin takaa että onnistuu :D Paitsi lentävät sellaiset on vähän haastavampia.. Siivet ja päät vaan on niin mukavaa raapusteltavaa :)

piirustukset 158

En muista kenen näyttelijän kuvaa tässä käytin eikä kuva anna paljoakaan vinkkiä xD Tykkään alkaa muutella mittasuhteita ja kasvoja sen mukaan miten ne mua eniten miellyttää ja that's why kuvista ei juuri koskaan tuu malliensa näkösiä. Tän kuvan tein 15 vuotiaana eli kaks vuotta sitten.

piirustukset 165

Robert Downey jr.:n piirsin kanssa 15 vuotiaana ja muistan että tykkäsin tästä piirroksesta ihan sikana :D Täähän taiskin olla mun ihan ensimmäinen kunnon realistinen (onnistunut) piirros mallista jos oikein muistan! 

piirustukset 168

Tää piirross onkin esiintyny mun blogissa joskus muutama kuukausi sitten. Ensimmäinen vanha ihminen mitä oon ikinä piirtäny ja noi rypyt toi kyllä paljon haastetta. Oon silti tosi tyytyväinen noihin kasvoihin millasiks ne kehitty :)

piirustukset 173

Ja viimeisenä mun kanssa toissapäivänä tehty työ. Tähän upposi aikaa yhteensä vähän yli kaks tuntia ja tein tätä kahtena eri iltana. Ei taaskaan tullut samannäköinen mitä mallista koska kaunistelin taas vähän piirteitä ja lisäsin sängen. Kumia tuli kanssa käytettyä paljon, mutta oon tyytyväinen millanen tästä synty.

Mites te? Onks teillä piirtäminen lähellä sydäntä vai syntyykö paperille vaan tikku-ukon tapaisia? Niin ja tykkäisittekö jos laitan näitä silloin tällöin tulemaan? Niitä meinaan löytyy paljon ja tykkään enemmän kuin paljon ideasta esitellä niitä täällä ja muuttaa blogia vähän vähemmän massa-lifestyleksi :D (Don't worry täällä tulee kumminkin pääasiassa olemaan mun näitä 'perus postauksia')

Niin ja mikä oli teijän lemppari noista kaikista piirroksista? :D 

Love, Roosa

ps. Sori tää teksin paljous, innostuin vähän liikaa (yritin kyllä rajoittaa parhaani mukaan :D)

13 kommenttia:

  1. Oot tosi hyvä piirtämään! o: ♥ Itsekkin rakastan piirtämistä ja piirtelenkin usein, mutta aina paperille ei tosiaan ilmesty mitään mestariteoksia. :Dd
    Lempparini noista on ehdottomasti toi haukka!♥

    http://helja-onesteptomylife.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos!! <3 Sama täällä, joskus kun ei oo yhtään ideaa mitä tekee niin päätyy katsomaan sellasta ihme suttua :D Onneks on niitäkin päiviä kun jaksaa paneutua ja viedä työn kunnialla loppuun! :)

      Poista
  2. Pakko tulla vielä tännekin kehumaan. :) Postaa useemminkin piirustuksia, niistä saa jotenkin inspistä itekin :D Oon just innostunut uusiks piirtämään (mulla oli 1-3 vuoden tauko, joten kaikki taidot pääs ruostumaan). En malta oottaa että kehityn!

    Mie jäin seurailemaan sua, kiva nähä jollakin piirustuksia ja asuja samassa blogissa :D Terkuin Jonna, http://not-another-mannequin.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti paljon! :) Ja joo postaan! Sun tilanne kuulostaa ihan samalta kuin mun, muta eiköhän nää taidot nopeasti palaudu ja ala kehittyä :) Kävin kattoo sun blogia ja osaat itekki piirtää ihan sika hyvin!

      Poista
  3. Ittekkin harrastan piirtämistä. Oon suunnitellu muutamia tatuointejakin kavereille :) oot tosi lahjakas ja varmasti kehityt enemmän. Toi haukka ja toi viimenen kuva oli ehkä parhaimpia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että täällä on muitakin jotka piirtää! :) Mäki oon joskus koittanu suunnitella tatskoja mut totesin ettei ole ihan mun juttu :D Ja kiitti paljon!

      Poista
  4. Tosi upeita! En kyl ite ois osannu sanoo ketä noi henkilöt on pelkän kuvan perusteella, et jäljittelyssä et iha onnistunu mut musta se on vaan parempi, sillonha se on melkee vaa mallista piirtämistä. Jokatapauksessa oot tosi lahjakas :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) ja joo tiedän ettei oikeen näytä, joissain piirroksissa (esim. vika kuva) katson mallista vain varjon ja valon muotoja ja joitain mittasuhteita mutta teen loput omasta päästä! :) Hyvä taitohan se on mallistakin oppia tekemään mutta pikkuhiljaa sitä kehittyy.. :)

      Poista
  5. aivan upeita piirrustuksia! Haukka oli ehkä lemppari, vaikka kaikki oli tosi hienoja! ehdottomasti tälläsiä postauksia lisää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoskiitos!! :) Ja joo pistän tulemaan kun saan taas jotain piirroksia aikaan ;D

      Poista
  6. Tosi hienoja, postaile näitä jatkossakin! Itse tykkään piirtelystä kovasti, vaikka olenkin siinä tosi huono :D Ja mua ei ainakaan haitannu tämä tekstin määrä, se on kivaa jos jaksat välillä kirjoitella pidemminkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja joo postailen :) Ja hyvä että jotkut jaksaa lukee niitä pitempiäkin, haha :D

      Poista