lauantai 1. helmikuuta 2014

Kuinka muokkaan kuvani?

Oon nähny muiden bloggaajien tekevän tällaisia postauksia, ja innostuin nyt itekkin! Musta ainakin on tosi kiinnostavaa kateltavaa miltä se käsittelemätön kuva näyttääkään. Onko ne kuvat ihan tunnistamattomiksi muovailtuja vai vaan vähän lisäilty kontrastia. Itse muokkaan kuvani pixrl:illä ja se on musta tosi helppokäyttöinen ja monipuolinen! Kuinka paljon kuvia muokkaankaan riippuu ihan millaisilla asetuksilla oon kuvan ottanut ja haluanko siihen jotain efektejä. Yritin löytää mahdollisimman erilaisia esimerkkejä ja kerron nyt että mitä niissä oon muokannut. En mielestäni ole mikään radikaali muokkaaja joten älkää pettykö :D Ja vasemmalla on muokkaamaton ja oikealla muokattu versio. Niin ja anteeks etten tiedä näitä kaikkia termejä koska ne on tossa ohjelmassa enkuks! Tajuatte varmaan silti jotain mun selityksistä.

Tuutte näkemään ton saman kaavan mitä käytän kuvien muokkailussa. Huomaatteko kuinka paljon tollaset pienet säädöt voivat parantaa kuvien laatua? :)

Love, Roosa

muokkaus

Tässä oon lisänny valotusta ja kontrastia, sekä lisännyt vähän kuvan värikylläisyyttä. Lisäks lisäsin siihen ihan kevyen vaaleenpunertavan sävyn.

muokkaus 2

Tää kuva on otettu hyvillä asetuksilla joten ei oo tarvinnu lisätä kun vähän kontrastia ja väriefekti, joka löytyy Effect > Vintage > Carl. Tätä efektiä käytän useimmissa mun kuvissa.

muokkaus 1

Kuutin kuvaan oon lisännyt kontrastia, värikylläisyyttä ja tota edellisessäkin käytettyä 'Carl'-efektiä

muokkaus 8

Kontrastia ja tollanen overlay punainen raita.

muokkaus 6

Tähän kuvaan oon käyttänyt kontrastia ja perus 'Carl'-efektiä. Lisäksi nuo kehykset löytää Borders > default > white

muokkaus 7

Ihan perus kontrastia ja efektiä käyttänyt tässä ja sitten oon tallentanut ton kuvan ja lisännyt sen saman kuvan päälle himmeämpänä 'add image' -kohdassa.

muokkaus 5

Tässä kuvassa samat asetukset kuin edellisessäkin, mutta samaa kuvaa päälle lisätessä oon pienentänyt sitä ja pitänyt sen läpinäkymättömänä :D

muokkaus 4

Varmaan eniten muokattu kuva kaikista mutta samoilla asetuksilla mennään kuin aijemmissakin! Paitsi että oon lisäks leikannut tota ylimäärästä tilaa pään yläpuolelta pois.

2 kommenttia: