maanantai 10. helmikuuta 2014

Curly hair tutorial

Jess, vihdoin oli voimia uudistaa blogin ulkoasu ihan kokonaan! Bannerit, fontit ja kaikki muuttuivat, mitäs tykkäätte? :) Ite oon ainakin tosi tyytyväinen tähän vähän kevyempään ja tyttömäisempään lookkiin.

Multa on jo pitkän aikaa pyydelty hiuspostausta ja vihdoin sain sen tehtyä! Näytän siis vaihe vaiheelta kuinka teen mun kiharat. Niin ja varautukaa kuvapaljouteen!! Olisi varmaankin ollut paljon helpompaa kuvata video, mutta koska mun esiintymisitseluottamus ei oo vielä niin pitkällä, niin saatte nyt tyytyä ylipitkään kuvasarjaan.

hairtutorial 003 1

1. Elikkäs tästä lähdetään liikkeelle. Oon käynyt just suihkussa ja pessyt hiukset shampoolla ja hoitoaineella, jonka jälkeen kuivannut hiukset pyyhekuiviksi ja levittänyt latvoille Wellan Luxeoilia. Mulla on 4 eri hiusöljyä käytössä ja vuorottelen niiden välillä :)

hairtutorial collage

hairtutorial 006

2. Sen jälkeen harjaan hiukset kevyesti tangle teezerillä (se on hellävarainen eikä revi hiuksia) En selvitä isompia takkuja koska hiukset katkeilevat helpommin kosteina. Laitan hiuksiin L'Orealin Elnett Satin lämpösuojaa jonka jälkeen föönaan hiukset pää alaspäin. Miksi kaikki muuten kuvittelevat että hiukset näyttäisivät jotenkin hienoilta tuulessa?? Ainakin mun tapauksessa tää oli paras kuva xD hyi.

hairtutorial 022

hairtutorial 025

hairtutorial 038

3. Föönauksen jälkeen harjaan hiuksista kaikki takut pois ja laitan kiharrussauvan lämpiämään n.190-200 asteeseen ja suihkutan hiuksiin lämpösuojaa. Tuossa näytän myös minkä kokoisia osioita kiharran kerrallaan.

hairtutorial 032

hairtutorial 044

hairtutorial 061

4. Kiharran mun hiukset Cerawandilla joka on 13-26mm tai 19-32mm en oo varma kumpi. Suosittelen tota kiharrinta ihan sikana. Se lämpenee tosi nopeasti alle parissa minuutissa ja siinä on iso säätövara lämpötiloissa. Lisäksi kiharat pysyvät pitkään ja pystyy säätelemään kuinka isoja kiharoita haluaa. Nämä kiharat saadakseni pidin niitä n. 6 sekuntia ja kiharran hiukset poispäin kasvoista. Oon koittanu esim. Remingtonin vastaavaa rautaa ja sillä tekeminen oli helvettiä; mun hiukset liuku koko ajan  pois siitä ja sain aikaan sellaisia osaksi suoria ja osaksi kiharia hiuksia, ja väänsin pehkoani kuntoon varmaan puoli tuntia kauemmin kuin yleensä! Eli tässä omassani hiukset ei luiskahta raudan ympäriltä jos tajuatte mitä tarkoitan :D Hintaa tolla kiharrussauvalla oli hiusmessuilta ostettuna n. 40e. Ja tossa vikassa kuvassa vähän vertailua mihin ollaan päätymässä.

hairtutorial 074

hairtutorial 080

5. Koko pään kiharrettuani harjaan kiharat pehmeiksi ja tupeeraan kevyesti hiuksistani päälliosion kammalla, ja pöyhin latvoja.

hairtutorial collage 3

hairtutorial 095

6. Ennen ja jälkeen! Mitäs tykkäätte? :) Vaikka ohjeet olivatkin pitkät niin kiharoitten tekemiseen menee vaan joku 10-15min! Itse tykkään eniten vähän löysemmistä kiharoista joten nämä kiharat ovat päivän tai parin päästä sellaiset ihanat aallot :)

Love, Roosa

8 kommenttia:

  1. Teen samalla taktiikalla kiharat, kun tykkään itekkin tuommoisista löysemmistä, latvasta alkavista kiharoista, eikä mistään korkkiruuveista tyvestä alkaen:D Ihanasti toteutettu tää postaus <:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep ei oo munkaan makuun sellaset supertiheet! :) Ja kiitos!

      Poista
  2. aivan ihanat hiukset sulla! ♥ ite tykkään kanssa arkena tollasista rennoista kiharoista, mutta on ne korkkiruuvikiharatki ihanat, varsinki juhlavimmissa tilaisuuksissa :D mua harmittaa ihan sikana ku ostin just remingtonin kalliin kihartimen (kaikki suositteli sitä...) ja nyt oon todennu et se on ihan surkee. :( nooh, ehkä vielä joskus saan kunnon kihartimen! :'D
    -lotta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep se Remingtonin laatu yllätti mutkin! :/ Ja kiitti paljon! :)

      Poista
  3. Mä niin tiedän, mitä meinaat tolla hiusten luisumisella :D mä haluisin kihartaa useemmin hiukseni, mutta sitten kun ajattelen sitä vaivaa, niin jää usein tekemättä.

    http://newlife-jnn.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Onneks tolla kihartimella ei oo sitä ongelmaa :)

      Poista
  4. Aah sulla on ihanat hiukset! Varsinkin väri!
    Tosi kiva blogi muutenkin :3

    http://iftheresafuture.blogspot.fi/

    VastaaPoista