torstai 30. toukokuuta 2013

Torquay!

collage torquay

collage torquay 1
kuvat Torquaysta weheartit.com, google.fi

Oon jo aikaisemmin maininnut että oon lähdössä kielimatkalle Englantiin Torquayhun (en oo varma miten ton nimen oikeinkirjoitus menee), ja päätin kertoa siitä nyt vähän tarkemmin. Eli meen EF:n kautta matkalle. Lähtö koittaa jo 10 päivän päästä, ja koko reissu kestää 3 viikkoa (eli 10.6.-30.6.) En oo tajunnukkaan kuinka pian se on, kun vasta nyt kirjottaessa, apua! :D

Mun kurssin tyyppi on classic. Alunperin mulle oltiin varattu international, mutta siihen aikaan ei ollut tarpeeksi lähtijöitä joten piti valita joko 2 vkon int. tai 3 vkon class. joten kyllä se extraviikko voitti :D Eroa noilla on siis että classicissa omaan ryhmään kuuluu vaan suomalaisia, kun taas internationalissa porukkaa tulee muualtakin päin maailmaa. Muuten olisi tietenkin ollut kiva siirtää matkaa heinäkuulle, mutta valitettavasti mun kesätyö alkaa 6 tunnin päästä siitä kun kone on laskeutunt Suomeen, joten se siitä siirtomahdollisuudesta :D

Toisekseen asun isäntäperheessä, joka on toinen vaihtoehto asuntolan rinnalla. Mun mielestä  host family on ehdottomasti mulle parempi vaihtoehto, koska isäntäperheessä se kielitaito parantuu pakolla!

Kielikurssilla opiskelua on muistaakseni 2h/pvä, eli ei paljon ja lisäksi on ohjattua aktiviteettia.

Matkan aikana yövytään 2 yötä Lontoossa, ja siellä aion iskeä kuin hullu kaikkiin kauppoihin joita ei täältä Suomesta löydy! Myös Torquayssa on kauppoja, mutta tota Lontoon reissua ootan tosi innolla!

En tiedä yhtään millaiset postausmahdollisuudet mulla siellä Englannissa on, mutta ainakin kameran ja läppärin otan mukaan, ja nettiyhteyden löytyessä pistän postausta tulemaan. Käytän varmaan puolet mun ajasta wi-fin metsästämiseen, jos isäntäperheestä ei sellaista löydy :D

Jos tulee viel jonkinlaista kysyttävää tästä matkasta niin kysykää! Yritin kertoa kaiken mahdollisen mikä tuli mieleen, joka näkyykin tän postauksen pituudessa :D

Love, Roosa

2 kommenttia:

  1. Mä lähen kans torquayhin, mut vaan 26.6.-16.7. :) Tosta netistä oon kuullu, et se on yleisesti paska ja missään ei meinaa olla wifiä, mut kuulemma jotain nettikahviloita on, joissa maksaa pari puntaa tunnilta nettiaika :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei hyvä tietää :D Pitää sit vaan hakeutuu sellasiin paikkoihin jos isäntäperheestä ei löydy! Haha kiva kuulla et joku muukin on lähdössä sinne :)

      Poista